Beata Hlavenková
Zpívající pianistka, skladatelka, aranžérka a producentka je jednou z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Její hlavní devízou je odvaha – experimentovat, hledat nekonvenční harmonie i aranžmá. Žánrová svoboda, opírající se o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství, se ve všech jejích projektech navíc prolíná s jasně rozpoznatelnou soustředěnou a citlivou interpretací.

Na kontě má vlastní alba a prestižní hudební ceny. Spolupracuje s českými i světovými muzikanty, skládá hudbu pro film a divadlo, aranžuje písně pro velký symfonický orchestr, ve středu toho všeho je „jiskrná muzika, která jen tak nezhasne“.

Vystudovala skladbu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, navázala třemi roky na Konzervatoři Jaroslava Ježka, studia dokončila v roce 2004 na University of Massachusetts v oboru kompozice, jazzová kompozice a aranžování. První album s jazzovými kompozicemi a zároveň autorský projekt s názvem S’aight založila se svým manželem, kytaristou Patrikem Hlavenkou (Patrickem Karpentskim). V letech 2006-2013 vedla své jazzové trio, od roku 2013 po vydání oceňovaného alba Theodoros hrává nejčastěji sólově, jak u nás tak i v zahraničí. Velmi originální a dlouhodobé projekty vznikly ve spolupráci s Lenkou Dusilovou: jak Eternal Seekers (spolu s Clarinet Factory), tak dvě alba s Baromantikou. Paralelně se věnovala a věnuje spolupráci na různých projektech s osobnostmi jako je Iva Bittová, Jiří Havelka, David Ondříček, David Koller, Vladivojna La Chia, VerTeDance a další.

Své první autorské album Joy for Joel natočila v USA v roce 2009, následovaly desky Theodoros (Cena Anděl v kategorii jazz a blues), Scintilla a nejnověji Bethlehem, jež ukazuje, že Beata dokáže přinést zcela nový pohled i na tak tradiční materiál jakým jsou vánoční koledy. K velice úspěšným CD patří též dvojalbum pro děti Pišlické příběhy ve spolupráci s autorem Filipem Rychlebským.
Stálou součástí její hudební dráhy je od samého začátku i pedagogická činnost. Působí na New York University v Praze, dříve též na Konzervatoři Jaroslava Ježka a na JAMU v Brně, kde spolu s Patrikem Hlavenkou založili vůbec první vysokoškolská studia jazzové hudby v ČR. Hudební vzdělávání by se podle ní mělo „zabývat opravdovým muzikantstvím a klást větší důraz na rozvíjení toho, co danému muzikantovi jde nejlépe, co mu vyhovuje a z čeho má největší radost a uspokojení, což samozřejmě neznamená méně práce, píle a cílevědomosti.“

www.beatahlavenkova.com